Jatuh Cinta

Assalamualaikum dan salam sayang untuk semua ^_^

Jatuh cinta? amboi... kalau pasal cinta2 ni, ramai je yang suka baca kan? tapi entri kali ini bukan pasal jatuh or terjatuh cinta kat seseorang. TETAPI nak habaq mai, Saya jatuh cinta kat kuih moden ni. Dah macam dah trend makan kuih ni. Bila search google, ramai je berkongsi resepi dan puji keenakannya. Apakah?cuba teka?




Yeye..betul! bagi sesiapa yang xpernah dengar, xpernah nampak dan tak pernah rasa.. ha, inilah durian crepe. nak habaq mai.. serius, 2 rius memang sangat sedap. Tapi bagi sesiapa yang xsuka makan durian tu jangan risau crepe ni banyak perisa tau. Perisa coklat dan strwberi pun ada. ok, sekarang ada rasa mcm nak berlari keluar dan cari durian crepe tak?

Saya pun baru je tahu pasal durian crepe ni. Kalau bukan kerana sahabat seorang ni, tak merasa dan tak tahu kot. Yela, baru je lepas solat maghrib.. sahabat saya a.k.a jiran a.k.a clasmet saya masuk ke bilik sambil buat muka (tersengih2). Wah.. rupa2nya ada sesuatu untuk saya dan rakan sebilik. Bila rasa tu sekali pasti nak lagi. Perasaan masa tu, macam ni buat galop 100x pusingan je. kerana apa? saya peminat tegar durian! Eh! nak tnjuk dulu sahabt yang pemurah ni ^_^

kalau bukan dia, tak merasala durian crepe ni

Ramai yang berniaga durian crepe ni. Bukan main meriah lagi kat blog dan facebook. segala puji-pujian orang ramai boleh meruntuhkan tembok besar cina. Kini, ianya telah menjadi bualan rakyat Malaysia khususnya di alam maya. Bagi yang duduk kat KL, tempat yang saya tahu ada menjuak durian crepe yang super duper sedap dan asli kat Midvalley dan Masjid Jamek.

#Bagi yang nak cuba2 sendiri pun boleh. Cari je kat google.. macam2 versi ada. Selamat mencuba 

Makan je selagi mampu...


2 comments:

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Princess Pinky. Template Edited by sHaRiNa eLyaNa